Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Americká flautová literatúra hudby 20. storočia
Česlová, Daniela ; MESANY, Mario (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Táto diplomová práca sa zaoberá americkou hudbou a americkou flautovou literatúrou hudby 20. storočia. V prvej kapitole prináša vývoj americkej hudby, v druhej kapitole prináša vybraných amerických autorov a ich diela pre flautu a v tretej kapitole prináša zoznam amerických diel pre flautu.
Neskorý štýl Carla Nielsena v tvorbe pre flautu
Pingitzer, Simona ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; KVĚCH, Otomar (oponent)
Carl Nielsen bol najvýznamnejším dánskym skladateľom, ktorý žil v rokoch 1865?1931. Dizertačná práca poukazuje na vývoj skladateľovho kompozičného štýlu od rannej tvorby až po zrelé kompozičné obdobie, jeho tvorba sa porovnáva komplexne. V Nielsenovej rannej tvorbe prevládajú prvky lyrického romantizmu, postupom času tieto postupy opúšťa a objavujú sa progresívnejšie štýly 20.storočia. Zameranie sa na neskorý štýl je z toho dôvodu, že väčšina flautových kompozícií vznikla v kompozične zrelom období skladateľa. Podrobne sa práca zaoberá týmito skladbami: orchestrálna skladba Pan a Syrinx, op.49, skladba pre flautu sólo zo scénickej hudby Aladdin, op.34, tri kusy zo scénickej hudby Moderen, op.41, Dychové kvinteto, op.43, Koncert pre flautu a orchester, šesť symfónií a Rapsodická overtúra Fantazijná cesta na Faerské ostrovy. Práca prihliada na analýzu jednotlivých skladieb, ale súčasne tiež poukazuje na historické udalosti a fakty z Nielsenovho života, ktoré sa viažu k vzniku jeho diel.
Béla Bartók a jeho Suite Paysanne Hongroise
Nešverová, Anna ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Bakalářská práce Béla Bartók a jeho "Suite Paysanne Hongroise" pojednává o životě Bély Bartóka, o jeho sběru lidových písní, sběratelských cestách a o skladbě Suite Paysanne Hongroise pro flétnu a klavír. První kapitola se zabývá výhradně skladatelovým životem a jeho skladatelským vývojem. Druhá kapitola je věnována sběru písní a zejména tomu, jak Bartók při sběru lidových písní postupoval, k čemu ho písně inspirovaly a jak provázely celý jeho život. Závěrečná kapitola se zabývá skladbou "Suite Paysanne Hongroise" se zaměřením na verzi pro flétnu a klavír. Na konci práce je zařazena obrazová a notová příloha. Na přiloženém CD je také původní nahrávka písní, ze kterých Bartók při skládaní "Suite Paysanne Hongroise" vycházel.
Flétna v díle J.S.Bacha
Jakubcová, Anna ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kompozicemi Johanna Sebastiana Bacha, ve kterých nalezneme flétnový part. Představuje souhrn těchto děl-od kantát, mší, braniborských koncertů až po nejdůležitější sonáty. Zmiňuje též skladby, které s největší pravděpodobností nejsou autentické, ale v minulosti byly Bachovi přisuzovány. Do seznamu jsou též zařazeny transkripce, které se v dnešní době hrávají na flétnu (například Suity pro sólové violoncello BWV 1007-12). Práce má sloužit k přehlednému vyhledávání informací týkajících se daných skladeb. Dle chronologického výčtu je možno určit místo vzniku a účel kompozic. Detailnější informace pak nalezneme v jednotlivých kapitolách zaměřených na určité žánry a formy. Pro přiblížení dobové interpretace je zařazena kapitola o Helmuthovi Rillingovi a jeho vnímaní děl Johanna Sebastiana Bacha.
Sir Malcolm Arnold život a dílo se zaměřením na flétnovou t vorbu
Reiprich, Oto ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Práce přestavuje Malcolma Arnolda, jednoho z nejvýznamnějších anglických autorů 20. století a jeho vztah k oblíbenému nástroji - flétně. V životopisné části, v tomto rozsahu vůbec první studii v českém jazyce, se podrobně zabývám nejen jeho dílem, ale zejména Arnoldem samotným, jeho komplikovaným životem, psychickou chorobou a vlivem těchto skutečností na samotnou tvorbu. Zvláštní význam věnuji právě okolnostem a osobám, spojeným se vznikem skladeb pro flétnu. Druhou část práce představují formální a harmonické analýzy jeho dvou koncertů pro flétnu a orchestr a sólové Fantazie. Všímám si zde rovněž vlivů stylů 20. století, od seriálních technik až k jazzu a kabaretu, na jeho skladatelské postupy. Práce se opírá také o mé osobní interpretační zkušenosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.